Kao odgovor na potrebe oboljelih od raka i drugih bolesti pluća, te članova njihovih obitelji da na jednom mjestu imaju jednostavan i lako dostupan pristup provjerenim i konkretnim informacijama, Udruga za pomoć oboljelima od raka pluća Jedra i Hrvatska kuća disanja predstavili su na Cvjetnom trgu u Zagrebu javno-zdravstvenu kampanju „Ne brini“ i digitalnu komunikacijsku platformu www.govorimoorakupluća.com. Kampanja je, zajedno sa raznovrsnim popratnim programom, predstavljena u povodu Svjetskog dana zdravlja pluća koji se svake godine obilježava 25. rujna.
„Spoznaja da vam je dijagnosticiran rak svakako nije ugodna i u tom trenutku će vam se činiti da vam se cijeli svijet srušio. Ne postoji eufemizam za rak i ne treba ga pokušavati predstaviti kao nešto benigno, a spoznaja da imate rak je vrlo teška i trebat će vam vremena da ju obradite. No, ipak postoje savjeti koji vam mogu pomoći i olakšati“, izjavio je prof. dr. sc. Marko Jakopović, pročelnik Zavoda za tumore pluća i sredoprsja Klinike za plućne bolesti Jordanovac KBC-a Zagreb, predstavljajući kampanju. Dodao je da danas, zahvaljujući novim dijagnostičkim i terapijskim mogućnostima, rak i druge bolesti pluća možemo otkriti u ranijoj fazi i time polučiti izlječenje il pak bolest dugo držati pod kontrolom uz očuvanje kvalitete života.
Glavni cilj kampanje je podizanje svjesnosti o vodećem javnozdravstvenom problemu – važnosti informiranja pacijenata oboljelih od raka pluća i drugih plućnih bolesti, ali i podizanje zdravstvene pismenosti oboljelih i njihovih obitelji, te jačanje povjerenja u liječnike i zdravstveni sustav. Kako bi se navedeno realiziralo, predstavljena je digitalna komunikacijska platforma www.govorimoorakupluća.com koja će služiti kao središnje mjesto informiranja za oboljele, članove njihovih obitelji i zainteresiranu javnost.
„Kampanjom želimo poslati poruku oboljelima i njihovim obiteljima da se ne brinu, jer je uz njih tim stručnjaka i sustav medicinske skrbi koji ih prati na putu bolesti, osiguravajući im najbolju skrb i pružajući im sve potrebne informacije“, objasnila je predsjednica Udruge Jedra Sandra Karabatić, MScN, BSN, RN, PhD student.
Ispred Škole narodnog zdravlja „Dr. Andrija Štampar“, koja je i pokrovitelj kampanje, o promociji zdravlja i prevencije govorila je ravnateljica prof. dr. sc. Mirjana Kujundžić Tiljak.
Kampanja „Ne brini“, kao i platforma www.govorimoorakupluća.com, predstavljaju potpuno novi integrirani pristup u informiranju pacijenata o dijagnostici, liječenju, očekivanim nuspojavama, stilu života s rakom pluća i drugih plućnih bolesti, prehrani, fizičkim i radnim aktivnostima te programu podrške tijekom liječenja. Predstavljanje kampanje tek je početak brojnih aktivnosti koji iz Udruge Jedra najavljuju.
„Jesen i zima bit će posvećene respiratornim bolestima pluća što će se sadržajno reflektirati i na platformi www.govorimoorakupluća.com. Osim toga, na platformi planiramo organizirati različite webinare za zdravstvene profesionalce i pacijente kao i savjete poznatih hrvatskih chefova za onkološke bolesnike kroz praktične recepte za pacijente“, najavila je predsjednica Udruge Sandra Karabatić.
Osim panela na kojem su stručnjaci iz predmetnog područja, predstavljajući kampanju govorili o prevenciji, dijagnozi, liječenju raka pluća i drugih bolesti pluća, održane su i radionice pravilnog disanja i relaksacije pod vodstvom respiratornog fizioterapeuta Tanje Kit.
Svake se godine kampanji Udruge Jedra pridruže učenici i studenti koji svojim djelovanjem žele biti podrška. Ove godine u kampanji sudjeluje Mirjana Kozina, mag.med.techn., nastavnica strukovnih predmeta u Školi za medicinske sestre Vrapče zajedno sa svojih 60 učenika trećih i četvrtih razreda.
„Ovim sudjelovanjem nastojimo učenike potaknuti na promišljanje o važnosti javno-zdravstvenog djelovanja medicinskih sestara u zajednici te pozicionirati medicinske sestre kao ravnopravne dionike u promociji zdravlja i promicanju pozitivnog zdravstvenog ponašanja. Posebno bih istaknula praktičnu vrijednost u postizanju ishoda pojedinih nastavnih predmeta strukovnoga kurikuluma te realizaciju očekivanja međupredmetnih tema kao što su zdravlje, građanski odgoj i obrazovanje, osobni i socijalni razvoj i učiti kako učiti“, istaknula je Mirjana Kozina.
Kampanji su se pridružili i studenti odnosa s javnošću Sveučilišta u Mostaru čije se ideje mogu vidjeti na www.govorimoorakupluća.com
Digitalna komunikacijska platforma www.govorimoorakupluća.com osmišljena je kao interaktivna platforma na kojoj će, pored svega navedenog, postojati i mogućnost on line savjetovanja te grupe podrške za obitelji, sve u svrhu pružanja adekvatne podrške pacijentima, ali i članovima njihove obitelji. Platforma će korisnicima pružati informacije i podršku kako bi, već dovoljno težak, proces liječenja za pacijente ipak bio nešto lakši.
Kampanja se provodi i pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske.